مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 13:272022-07-08اقتصادي

فارس من | ضرورت تفکیک وزارت صمت برا کاهش مداخله دولت ها در امور اقتصادی


رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: از آنجا که دولت های ما در همه امور تولید و تجارت مداخله می کنند بنابراین باید وزارت صمت تفکیک شود تا متولی هر بخش به امورات مختلف حوزه مربوطه بهتر بپردازد.

- مجیدرضا حریری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: تفکیک یا ادغام وزارتخانه ها ابزاری برای سیاستگذاری است تا اقتصاد روان تر بچرخد و  بهتر مدیریت شود.

  رییس اتاق مشترک ایران و چین با بیان اینکه عمر تفیک و ادغام وزارت خانه های صنایع و بازرگانی به چندین دهه قبل از انقلاب باز می گردد، افزود: علت تکرار در ادغام و تفکیک وزارت بازرگانی و صنایع نبود سیاستگذاری درست است.

وی اظهار داشت: اگر قرار است دولت سیاستگذار، هدایت کننده و ناظر اقتصاد کشور باشد آن وقت ابزار مناسب برای این کار آن است که دولت  کوچک و وزارتخانه ها در هم ادغام شود و با تعداد کمی وزارتخانه سیاست های اقتصادی را دولت هدایت، نظارت و سیاست گذاری کند.

حریری بیان داشت: اما شرایطی مانند الان وجود دارد یعنی دولت در تامین، تولید و قیمت گذاری همه چیز از پوشک بچه تا پرتقال شب عید و کالاهای اساسی مانند روغن دخالت می کند و به عبارتی همه چیز به عهده دولت هاست و در اجرا هم دخالت می کند لذا با این شرایط باید وزارتخانه بزرگی مانند صمت تف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من | ضرورت تفکیک وزارت صمت برا کاهش مداخله دولت ها در امور اقتصادی

فارس من | ضرورت تفکیک وزارت صمت برا کاهش مداخله دولت ها در امور اقتصادی